2016 yaz dönemi solo gezimizi tamamladık…

Toplamda 3020 km yol yaptığım 2016 gezimi tamamladım.

Gezimde İzmir-Ayvalık Burhaniye-Çanakkale- Lapseki-Erdek-Mudanya-Yenişehir-Bilecik-Eskisehir-Ankara-Sereflikoçhisar-Aksaray-Nevşehir-Nigde-Ulukışla-Pozantı-Tarsus-Mersin-Silifke-Taşucu-Bozyazı-Anamur-Gazipaşa-Alanya-Antalya-Korkuteli-Denizli-Aydın-Kuşadası-İzmir rotamı oluşturdu.

Gezimde Burhaniye(Ören), Erdek, Kapadokya(Göreme), Denizli(Pamukkale)ve Kuşadasında birer gün veya daha fazla olmak üzere kamp yaparak konakladım,

Mudanya’da bir gece bir arkadaşımda kaldım, Ankara’da bir gece ablamda kaldım.

Çanakkale(Lapseki),Eskisehir, Adana(Pozantı), Mersin(Bozyazı), Antalya(Alanya) Da ise otelde konakladım.

Görmediğim coğrafyaları keşfettim ve muhteşem keyifli yollarda motosiklet sürmenin hazzını yaşadım. Gezimi her zamanki gibi (Büyük bir bölümünü) solo gerçekleştirdim.

Ulkemiz gerçekten çok güzel ve çok da büyük. Ben bu güzel ülkemin görmediğim küçük bir bölümünü daha gezme fırsatı buldum bu gezide.

Uzun gezilere çıkmaya devam edebilmek istiyorum. Motosikletle güzel ülkemi gezmeyi çok seviyorum. Bunun için seneyi beklemem gerekecek bundan sonraki en büyük hedefim motosikletle tam karadeniz turu atabilmek olacak. Ve böylece yıllar önce kamp yaparak Egeyi gezerek başlattığım yurtiçi kamplı gezilerimi Karadeniz gezisiyle taçlandırmak istiyorum. İnşallah nasip olur.

Gezimde ne kadar para harcadığımı hesaplayamadım ama inanın birkaç günlük bir herşey dahil fiyatını geçmiyor 14 günlük bu serüvenin maliyeti. Gezilen görülen sürülen muhteşem yollar cabası…

Tahmini olarak yakıt giderimin 3020 km için 350-400TL civarı olduğunu söyleyebilirim.

 

Konaklama için kamp alanlarını seçmem her zamanki gibi konaklama maliyetini düşürüp eğlencenin dozunu arttırdı. 13 gün için tahmini olarak konaklamaya 300-350 lira harcamış olabilirim.

Yeme içme konusunu tamamen restoranlarda hallettim. Yeme içme bütçem de aşağı yukarı 400 ila 450 civarı gerçekleşmiş olabilir. Buna her türlü ekstra ve içecekler de dahil.

Toplamda Türkiye’nin büyük bir bölümünü katettiğim 2016 gezimin toplam maliyeti gezinin süresi düşünüldüğünde oldukça ekonomik gerçekleştiğini söyleyebilirim.

Böyle bir geziye çıkacaklara tavsiyem yanlarından mutlaka uzun kollu tshirt bulundurmalarıdır. Çok sıcaklarda mont giyemedim ve kollarım güneşte çok yandı motosiklet üzerinde.

Motosikletimin dayanıklılığını ve verdiği güveni en ıssız yerlerde hissettim. Çok şükür lastik patlaması dahi yaşamadan gezimi tamamladım. Yamaha YBR ile her yola gözümü kırpmadan çıkarım. Gezide dayanıklılığını bana ispat eden motosikletim Maviş’in rolü büyüktür. Solo gezmeyi seven benim tek yoldaşım motosikletimdir.

İşte böyle bir gezi daha geride kaldı. Önümüzdeki sene için para biriktirmeye başlayacağım ve hedefim karadeniz olacak tek duam ise güzel ülkemde Barış ikliminin hüküm sürmesi.

Herkese selamlar.

One thought on “2016 yaz dönemi solo gezimizi tamamladık…

Leave a Reply

